Toinen virallinen merkintä! Jee... Kohtahan täällä alkaa näitä arvosteluja riittämään... ;D Tähtäimessä satojen ihmisten lempi blogi! Kaikki tulee vielä ihaillen tänne, ja haluu lukea samoja kirjoja kuin minä ja Myy... : ) No... Nyt se alkaa...

Kirja oli siis Eppu Nuotion ja Tuutikki Tolosen Pensionaatti Onnela, Delfinan matka-arkku...

Wasker Vadelma on heinäkumpulainen poika, jonka kotitalon naapurissa on vanha pensionaatti, Onnela nimeltään. Onnela on vanhuuttaan rapistunut, sillä siellä ei ole asunut ketään kahdeksaankymmeneen vuoteen. Niinpä suloinen pensionaatti on saanut purkutuomion. Jollei omistajat ilmaannu kuukauden kuluessa lunastamaan Onnelaa, tontille rakennetaan monitoimitalo. Wasker, jonka näkökulmasta tarina kerrotaan, on täysin purkutuomiota vastaan. Aikarajan viimeisenä yönä, omistajat viimeinkin ilmaantuvat. Etelä-Amerikasta kotoisin olevat 12-vuotias Delfina ja hänen isoisänsä Ernesto ovat tulleet nostamaan Onnelan taas kuntoon.

Kirja oli ihan mukavaa ajankulua. Siitä kuitenkin puuttui se "jokin", vaikken tiedä mikä se jokin on... : D Tai siis, toi ei välttämättä ollu ihan sellainen mitä mä normaalisti lukisin... Se jotenkin meni ohi. Siitä ei jäänyt mitään erityistä mieleen, eikä siinä ollu oikeastaan sellaista erottavaa piirrettä... Mä kyllä tykkäsin siitä, että siinä oli niitä erikielisiä lauseita ja suomennokset kirjan takaosassa. Oli se ihan hauska kirja, ja tähtiä annan kolme.

Lapsille on ehkä hankala kirjoittaa? Niitä on vaikea miellyttää... Ainakin mua on... : ) Mutta kyllä kirja kannattaa ehdottomasti lukea, vaikka vaan ajankuluksi, jos ei muuta tähdellistä tekemistä ole. Näin tällä kertaa... Myyn arviointi tulee vielä samasta kirjasta (?), nin jännitetään mitä Myy tykkää... ^___^ Eroaakohan meidän mielipiteet paljon? Ei voi ikinä tietää...

<3: Ringu


*********

18.4. klo 19.30

No niin, munkin kommentti tässä tulee.

Ringo kertoikin jo juonesta, joten multa tulee pelkkää mielipidettäni. Mä pidin ihan hirveästi niistä hahmoista, vaikka mulla kestikin hetki tajuta, että päähenkilö on poika (oon niin tottunut tyttöpäähenkilöihin.. : D).. Wasker oli tosi mukava perushahmo. Delfina oli hieman hassu, varsinkin kun hänen kieli ei ollut täydellistä. Tyyli ja kuvailu oli ihan sopivaa, niin kuin aina näissä peruskirjoissa : D Kieliä rakastavana ihmisenä, mustakin oli aivan ihanaa, että siellä oli niitä erikielisiä lauseita. (Olen ruvennut muuten pitämään ruotsista... Ainakin ruotsinruotsista. Kunhan ei painotettaisi niitä sanoja niin paljon..) Kirja oli musta tosi hauska, huumoria löytyi kirjasta mun mielestä myös paljon. Mutta niin kuin Ringo sanoi, ei mullekaan jäänyt mitään erityistä tunneta tuon kirjan jälkeen. Tämän parissa oli kuitenkin hauskaa viettää aikaa (:

Minäkin antaisin tähtiä kolme. Pensionaatti Onnela-sarjasta on muuten tullut toinenkin osa: Täytettyjen tomaattien talvi.

- Myy :--)